Склеювання

Застосування технології склеювання в автомобільній промисловості - Клеї  Henkel

ІНСТРУКЦІЇ: СКЛЕЮВАННЯ
 

Застосування технології склеювання в автомобільній промисловості значно збільшилося за останні роки. Дізнайтеся все, що потрібно знати про склеювання, наприклад,  для заміни бокових панелей або ремонту даху, зібраних методом лазерної пайки на заводі, і зокрема склеювання при ремонті кузовів автомобілів, застосовуючи схвалені ОЕМ (заводом виробником) методи ремонту. 

Натисніть на один з пунктів, щоб дізнатися більше:

Склеювання у сучасних автомобільних конструкціях

Легкі конструкції та жорсткість на кручення

Додатковий захист від корозії

Склеювання: Додаткова інформація

Дізнайтеся все, що Вам потрібно знати про Склеювання

Крім найбільш поширених методів з'єднання, в сучасних автомобільних конструкціях також використовуються передові клеї. Вони пропонують цілий ряд переваг, відкривають нові можливості в галузі дизайну транспортних засобів, складання та безпеки.

1.1.Способи приєднання кузова автомобіля

 

1.2 Переваги з'єднання за допомогою клеїв

• Не пошкоджується матеріал основи
• З'єднання різнорідних матеріалів (наприклад, сталь з алюмінієм)
• Не пошкоджується структурна цілісність
• Передача навантаження
• Рівномірний розподіл напружень
• Зменшення шуму і вібрації
• Додаткове ущільнення запобігає проникненню води і вологи між деталями, тим самим усуваючи основну причину корозії.

Переваги  склеювання конструкцій
• Жорсткість на кручення
• Міцність на зсув
• Ударостійкість

Клеї для з'єднання конструкцій  використовуються для металевих компонентів, таких як П-подібні профілі і зміцнювальні панелі, з метою досягнення високого рівня структурної жорсткості або покращення характеристик кузовів транспортних засобів  під час аварії (так званих "кузовів у білому" - без фарбування і рухомих деталей).  Дослідження показують, що клейові або гібридні з'єднання мають більш високу міцність і можуть краще утримувати жорсткість, ніж їх еквіваленти, виготовлені точковим зварюванням , тим самим сприяючи довгостроковому комфортному  водінню. Клейові структури мають більш високе поглинання енергії і деформаційний потенціал в аварійних ситуаціях порівняно зі з'єднанням деталей звичайним способом.

• Клеї збільшують жорсткість кузова і поліпшують комфорт подорожі
• Клеї сприяють збільшенню поглинання енергії і підвищенню безпеки

Переваги еластичного склеювання
• Зменшення вібрації
• Компенсація неоднакових коефіцієнтів розширення
• Поглинання шуму

Також деякі частини конструкції кузова автомобіля потребують застосування еластичних методів з'єднання. Для того що б клеї були ефективними для таких застосувань, потрібна певна ширина зазору, який  потім заповнюється для створення гнучкого бар'єру / подушки, забезпечуючи стійкість і поглинання сили".

Застосування технології склеювання в автомобільної промисловості - Легкі конструкції та жорсткість на кручення.
Застосування технології склеювання в автомобільної промисловості - для ефективного склеювання, необхідно дотримуватися певної ширини зазору

Двокомпонентне склеювання не залежить від умов навколишнього середовища. Склеювання відбувається в результаті хімічної реакції між двома змішаними компонентами. Однокомпонентні клеї мають різні системи затвердіння. На ринку ремонту  широко поширене використання однокомпонентних клеїв, які працюють під впливом вологості і температури.

Двокомпонентний епоксидний і поліуретановий клей

Застосування технології склеювання в автомобільної промисловості - 2-компонентна і  1-компонентна версія технології склеювання.

Двокомпонентне склеювання не залежить від умов навколишнього середовища через хімічну реакцію, яка відбувається між двома змішаними компоненти А і В. Прискорити затвердіння збільшенням температури об'єкта можна і часто практикується (наприклад, за допомогою використання грілки, інфрачервоного обігрівача , печі тощо). Температурне затвердіння також може підвищити кінцеву міцність клею. Завжди перевіряйте технічні паспорти окремих товарів для отримання інформації про затвердіння.

Технологія однокомпонентних клеїв для поліуретанів і MS полімерів

Однокомпонентні клеї тверднуть за кімнатної температури та  вологості. Формування поверхневого шару: 3-4 мм протягом перших 24 годин за температури 23 ° С і 50% відносної вологості.

Поліуретани і MS полімери тверднуть від зовні всередину.

Для однокомпонентного поліуретанового і MS полімерних клеїв притаманний однаковий процес затвердіння.

Час затвердіння залежить від товщини шару. Підвищення температури і вологості може зменшити цей час, в той час як більш низькі температури і нижча відносна вологість повітря уповільнюють процес.

Чим вище вологість і температура, тим швидше відбувається затвердіння клею.

Застосування технології склеювання в автомобільної промисловості - Однокомпонентна технологія для поліуретанів та MS полімерів.

Клеї для кузова автомобіля від Henkel 
• Забезпечують  відмінний захист від корозії та адгезію
• Можливість корегувати час дії
• Відповідають специфікаціям оригінальних виробників автомобілів
• Відповідають вимогам OEM/OES щодо міцності та показниках при аварії
• Забезпечують виняткову безпеку на основі широких досліджень і досвіду OES

Захист від корозії
Двокомпонентний клей TEROSON EP 5055 має відмінні властивості захисту від корозії Фотографії показують ситуацію після декількох циклів розпилення солі

Застосування технології склеювання в автомобільної промисловості - Склеєна ділянка не піддається корозії з TEROSON EP 5055.

• На склеєній області не помітна корозія

Практичний приклад:
• Склеєний дах зі схваленим OEM TEROSON EP 5055
• Відмінна адгезія без ґрунтовки
• Демонтований через 3 роки використання

Результат: взагалі відсутня корозія

Застосування технології склеювання в автомобільної промисловості - Практичний приклад застосування TEROSON EP 5055: немає корозії!
Застосування технології склеювання в автомобільної промисловості -  З'єднання, виконані без використання клею, повністю проржавіли.

У порівнянні з:
•  З'єднання, виконані без використання клею, повністю проржавіли

РОБИТИ
Підготовка поверхні
Механічна підготовка, видалення задирок, шліфування, випрямлення компонентів, підвищує поверхневу придатність. Завдяки шліфуванню видаляються слабкі і деформовані частини, а також зайві шари і утворюється рівна поверхня. Залежно від складу поверхні також можуть поліпшитися адгезивні властивості. 

Поверхні, що підлягають склеюванню, повинні бути очищені від масла, жиру, вологи і грубих забруднень. TEROSON VR 20 може бути використаний для цієї попередньої обробки.

РОБИТИ  
Правильне змішування двокомпонентних клеїв
Користуйтеся картриджними пістолетами з поршневим штоком.   Перед установленням статичного змішувача в картридж видавіть невелику кількість матеріалу, поки не підуть обидва клейові компоненти. Це необхідно для того, щоб досягти хорошого змішування. Тепер установіть статичний змішувач. Видавіть перші приблизно 10 см екструдованого клею , щоб переконатися, що клей насправді правильно змішаний.

НЕ РОБИТИ
переміщення деталей або областей, які зафіксовані, під час затвердіння.
Під час затвердіння деталі, що склеюються, не повинні переміщуватися або піддаватися натиску, вони також повинні знаходитися в незмінному положенні. Це гарантує, що процес затвердіння не переривається, для досягнення максимальної кінцевої міцності і адгезії 

Важливо розглянути всі аспекти роботи, розраховуючи реальну вартість. Отже, роблячи розрахунки, слід брати до уваги такі речі:
• Матеріальні витрати
• Економія часу
• Економія енергії
• Потрібні або використані додаткові продукти
• Інструменти